Σουτζουκάκια

5/5 (69 ψήφοι)
Μαμαδίστικα, λαχταριστά σουτζουκάκια, δια χειρός chef Γιώργου Τσούλη! Θα γλείφετε τα δάκτυλά σας!
ΜΕΡΙΔΕΣ 4
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ 20λ
ΑΝΑΜΟΝΗ 30λ
ΕΚΤΕΛΕΣΗ 30λ
ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ 1/5

Υλικά

Για τον κιμά

500 γρ. μοσχαρίσιο κιμά
100 ml γάλα πλήρες
1 κ.γ. ξύδι από λευκό κρασί
¼ κ.γ. σόδα μαγειρικής
1 κ.γ. κύμινο, τριμμένο
2 σκ. σκόρδο, ψιλοκομμένο
Ελαιόλαδο
Αλάτι
Πιπέρι
 
Για τη σάλτσα

50 ml ελαιόλαδο
1 κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
1 σκ. σκόρδο, ψιλοκομμένο
1 κ.σ. πελτέ ντομάτας
1 κ.γ. κύμινο, τριμμένο
500 γρ. ντομάτα κονσκασέ
2 μπαχάρια ολόκληρα
200 ml νερό
Αλάτι
Πιπέρι
 
Για το σερβίρισμα

Ρύζι

Εκτέλεση

1
Βάζουμε όλα τα υλικά για τα σουτζουκάκια σε ένα μπολ και πλάθουμε με τα χέρια μας. Σκεπάζουμε το μπολ με μία διαφανή μεμβράνη και το βάζουμε στο ψυγείο για 30 λεπτά για να σφίξει ο κιμάς.
2
Πλάθουμε σουτζουκάκια βάρους 30 γρ. περίπου. και τοποθετούμε σε ένα μεγάλο πιάτο.
3
Ζεσταίνουμε ένα τηγάνι σε μέτρια προς δυνατή φωτιά, ρίχνουμε μέσα το ελαιόλαδο και ψήνουμε τα σουτζουκάκια μέχρι να πάρουν σκούρο χρώμα σε όλη τους την επιφάνεια. Όταν είναι έτοιμα, τα μεταφέρουμε από το τηγάνι σε πιάτο και αφήνουμε στην άκρη.
4
Στο ίδιο τηγάνι και που κάναμε τα σουτζουκάκια, χαμηλώνουμε τη φωτιά στο μέτριο, ρίχνουμε το ελαιόλαδο μαζί με το κρεμμύδι και το σκόρδο και τα σοτάρουμε για 1-2 λεπτά. Προσθέτουμε τον πελτέ ντομάτας με το κύμινο και σοτάρουμε για ακόμα 1-2 λεπτά. Ρίχνουμε την ντομάτα κονκασέ, τα μπαχάρια, το νερό, αλάτι, πιπέρι και σιγοβράζουμε για 2-3 λεπτά.
5
Προσθέτουμε τα σουτζουκάκια στη σάλτσα και συνεχίζουμε το μαγείρεμα για πέντε λεπτά ακόμα, ώσπου να μαγειρευτούν καλά και να δέσει η σάλτσα.
6
Σερβίρουμε τα σουτζουκάκια ζεστά, συνοδεύοντας με ρύζι.
Διατροφική Αξία
ανά μερίδα / τεμάχιο
  • ΘΕΡΜΙΔΕΣ
    407kcal
    20%
  • ΛΙΠΟΣ
    23g
    33%
  • ΚΟΡΕΣΜΕΝΑ
    5.5g
    28%
  • ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ
    41g
    82%
  • ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ
    9.7g
    4%
  • ΣΑΚΧΑΡΑ
    7g
    8%
  • ΑΛΑΤΙ
    0.4g
    6.667%
  • ΦΥΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ
    2.4g
    10%
Giorgos Tsoulis Tip

#tsoulotip:

Το γάλα το χρησιμοποιούμε μαζί με τη σόδα για να μας γίνουν ακόμα πιο αφράτα τα σουτζουκάκια μας.